las primeras 2 dias - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van sarah Wassenaer - WaarBenJij.nu las primeras 2 dias - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van sarah Wassenaer - WaarBenJij.nu

las primeras 2 dias

Blijf op de hoogte en volg sarah

27 April 2014 | Paraguay, Asunción

Heerlijk hier lang uitgestreken van een super leuke maar vermoeiende dag lig hier met een grote glimlach deze tekst te schrijven te denken over deze 2 fantastische dagen. En ik ben nog niet begonnen met de dingen waar ik hier voor kwam.
De eerste dag:

Heerlijk laat wakker geworden en kon gelijk aanschuiven bij de familie om lekker te gaan lunchen. Een tafel met allemaal lekkere dingen zoals soep,sla, hartige taarten, vlees en nog veel meer.
De soep was geen echte soep zoals ik die ken maar ook een soort van taart vond ik eerst een beetje raar maar was super lekker!
Na de lunch ben ik naar een organisatie gegaan dat heet " Techo" Een organisatie waar ik de komende 2 maande soms mee op pad gaat om de mensen hier te helpen. Dit was al gelijk een grote ervaring. Alles werd in het Spaans verteld en ik heb natuurlijk al 3 maanden in Barcelona gezeten om daar Spaans te leren, maar toch is het spaans hier moeilijk te verstaan voor mij. Gelukkig wel de hoofdlijnen kunnen begrijpen. Ook ben ik hier al gelijk in contact gekomen met een paar internationale en nationale mensen die gelijk vroegen of ik met hun uit wilde gaan. Normaal zou ik gelijk " ja!" zeggen maar dit was toch even iets te veel. Want toen ik weer opgehaald werd door mijn gastmoeder en we thuis waren gekomen, ben ik na het eten gelijk gaan slapen en we aten de Nederlandse tijd. Dus niet rond half 10 wat we vanavond doen.

Vandaag was ook een super lekker dagje. Perrongelijk iets te lang geslapen maar ja dat was blijkbaar nodig om deze super dag te kunnen overleven. Want overleven is hier ontzettend moeilijk:)
Maar nee echt een top top top top dag!
Ik werd dus wakker met een overheerlijke BBQ lucht, ik slaap hier in een huisje in te tuin dus als ik mijn kamer uitloop sta ik gelijk in de tuin. Dus ik liep naar buiten en de familie had dus een BBQ georganiseerd met allemaal heerlijke dingen. En de hele familie was erbij super gezellig natuurlijk en goed voor mijn Spaans. Ik merkte gelijk dat ik al een beetje aan het Spaans begin te wennen hier. Na de BBQ zijn we mijn koffer gaan halen. Nadat we mijn koffer gehaald hebben was het plan om naar huis te gaan. Maar nee uiteindelijk zijn we nog even de stad ingegaan, gewoon een rondje rijden in de auto. Mijn Gastvrouwen Victoria en haar moeder hebben mij alles van de stad laten zien waar presidente wonen, waar de banken zitten, de kerken zijn, leuke marktjes, leuke plekjes om te eten. Natuurlijk kan ik daar niet in mijn eentje heen gaan want wat mij opviel was dat er overal bewaking staat met geweren in hun handen. Dit is voor mij eigenlijk gelijk een teken voor mij dat ik niet eens alleen hier op straat wil lopen. Maar gelukkig hoeft dat ook niet want de familie is bereid om alles te doen waar ik zin in heb. Kortom super lieve mensen en een super tijd ga ik hier hebben. Zal jullie soms op de hoogte brengen wat ik hier allemaal doe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sarah

Actief sinds 11 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1226
Totaal aantal bezoekers 4628

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 25 Juni 2014

barcelona/zuid-amerika

Landen bezocht: